tisdag 16 juni 2009

a dream of being thin.






Jag har kommit på till varför jag äter. Jag är uttråkad.
Vad ska jag göra åt detta? Jo, alltid ha någonting att göra och planera att göra saker varje dag.


- Träna (helst varannan dag)
- Städa
- Spela tsm3, eller läsa andras pro ana bloggar.
- Sova
- Titta på film/tv
- Träffa en kompis på stan
- Dricka te på balkongen och läsa en bok


Idag:
Om en timme ska jag träna, därefter cykla hem och äta, duscha och kl. 20.00 titta på MY BFF.

Imorgon:
Ska jag vara med en kompis, läsa en bok och titta på generation fett kl. 22.00 därefter sova..


Det viktigaste är att hålla sina tankar fokuserade på annat än när jag ska äta, vad jag ska äta, hur mycket... Mat överhuvudtaget måste sluta existera i mitt liv eftersom jag ändå inte ska äta det, varför lägga ner energi på det då liksom!

Jag ska börja göra saker som håller mig aktiverad, på bra humör och som inte inkluderar något ätbart.

Om jag inte har lust till något ska jag ändå tvinga mig till det för annars blir jag bara ännu mera deprimerad. Dvs tvinga mig själv vara social, vara ute, träna och träffa kompisar för jag vet i slutändan mår man bättre än om man sitter hemma o gör ingenting.
Du har bara ett liv, du väljer själv vilken person du vill vara.. allt som krävs är vilja och självkontroll - SLUTA DRÖMMA & BÖRJA KÄMPA!!

1 kommentar:

  1. Du har så jävla rätt! Att tvinga sig själv att umgås med folk är ett steg FRÅN depression!
    Och du har även rätt i att man äter för man är uttråkad.

    Bli medlem på ett forum kanske? Jag kan ge dig adressen till ett bra. =)
    Jag brukar även försöka kommentera alla bloggar jag läser. Det funkar också på något skumt sätt.

    Kram

    SvaraRadera