onsdag 7 oktober 2009

dödsångest



jag vill inte leva mer.

jag vill verkligen inte det.

jag känner mig så fruktansvärt ful och oälskad.

hur mycket smink jag än har, vilka kläder jag än bär..

hur smal jag än kommer vara.

vilka droger än jag testar.

fortfarande är det jag, och jag är ful. och ingenting kan ändra på det.
"hur kan man hata sig själv så mycket?" undrade en kompis till mig en gång.
det undrar jag också. var det skiljsmässan mellan mina föräldrar? var det dom ständiga konflikterna under min barndom, pappas in-och-ut flyttande eller var det kanske mobbningen i skolan som orsakade att jag idag råkar vara en fullkomligt talanglös, skabbig, tjock hora utan vänner. jag vet ingenting längre. det enda jag vet med säkerhet är att jag vill långt bort från mig själv och allt som har med min familj o göra.

4 kommentarer:

  1. alltså usch, jag vet hur de där känns :( fast dödsångest e väl lite fel ord att använda? dödsångest är ju när man har ångest för att dö o typ e övertygad att dö typ om man somnar

    SvaraRadera
  2. har hettsat i typ en vecka nu, inget passar längre och allmänt är bara värst. tror jag fattar när allt är skit, hur det är att vara talanglös och ful. funderar skarpt på att gömma mig i en skrubb någonstans tills allt är över, men fan. Vill man ändå kämpa vidare?

    SvaraRadera
  3. Jag har skrivit ett inlägg om just Anorexia Nervosa i min blogg idag...

    Anorexia är INTE din vän. Det är en HEMSK sjukdom och jag hoppas att alla tjejer någon dag ska inse att de är vackra även med större mage eller några lår som "går ihop". Det är INTE fel att se ut så där. Det är NORMALT.

    Jag önskar att alla kunde få slippa att gå igenom det helvetet som det faktiskt är...

    http://spindeltjejen.wordpress.com/2009/11/15/anorexia-nervosa-ar-inte-din-van/

    Kram Caroline

    SvaraRadera